Ciepłe wode osobno, zimne osobno...
I jeszcze może rozporządzenie, według którego będzie można sklasyfikować ósme klasy i wystawić im na legalu świadectwo ukończenia szkoły?
Bo na razie nie wiemy jak.
Już tłumaczę.
Na świadectwie ukończenia szkoły są oceny wszystkich przedmiotów, których pełny kurs się ukończyło, także w klasach niższych.
Na przykład, jeżeli przedmiot muzyka jest do siódmej klasy, to ta ocena z siódmej też ląduje na świadectwie końcowym.
No i okej, no problemo, to wiemy, robimy to od lat.
Ale.
Obecna klasa ósma zaczęła przygodę z oświatą długo przed reformą, i większość swojej kariery (do klasy szóstej włącznie) szła inną podstawą programową. Z innymi przedmiotami. Teraz mają informatykę, do klasy szóstej zajęcia komputerowe. Teraz mają technikę, wtedy zajęcia techniczne.
No i?
Czy to był inny kurs? Czy ten sam przedmiot? Czy oceny z szóstej klasy wchodzą na świadectwo końcowe, czy nie?
Z tego się liczy średnie, przyznaje wyróżnienia ("paski"), to jest podstawa do rekrutacji do szkół ponadpodstawowych (przypominam o podwójnym roczniku).
Pierwszy raz od dwudziestu pięciu lat jest taki <ev> burdel.
A wy mi tu o klimatyzacji...