Autor Wątek: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)  (Przeczytany 1080276 razy)

0 użytkowników i 38 Gości przegląda ten wątek.

Stefan

  • Gość
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2520 dnia: 12 Stycznia 2011, 08:31:13 »
No nie byłbym taki pewny...
Nie straż! ;)

czoło pedadoga

  • Gość
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2521 dnia: 12 Stycznia 2011, 09:31:08 »
@Tony
Masz szczęście, The link was destroyed, 
Hm. To grzebanie w cudzych wpisach to zapewne na potwierdzenie funkcji "prezesa forum RP" i "moderatora", o których mowa w destroyed.  8)
No nie byłbym taki pewny... Link? What is "link"? Przecież wystarczy zapytać Gonzo ;D
Tu chyba nie trzeba Gonza... Byle portal nie pisze o "czołowych polskich satyrykach" i " "fraszkopisarzach przełomu tysiącleci", a poza tym tam ciągle jest link do nas, więc wystarczy po nim... tylko w drugą stronę :P


Stefan

  • Gość
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2522 dnia: 12 Stycznia 2011, 09:50:25 »
@Tony
Masz szczęście, The link was destroyed, 
Hm. To grzebanie w cudzych wpisach to zapewne na potwierdzenie funkcji "prezesa forum RP" i "moderatora", o których mowa w destroyed.  8)
W dupie, grzebałem w cytacie, a wiec de facto w swoim poście!
A poza tym się podpisałem.

A kto permanentnie nadaje sobie uprawnienia amina, ja? S:) ;D
No!
A poza tym jak link (destroyed) był, to wtedy nic o czołowych satyrykach przełomu nie było
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:00:33 wysłana przez Stefan »

Stefan

  • Gość
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2523 dnia: 12 Stycznia 2011, 14:10:56 »
visit - العربي الاشتراكي - كلمة عدد تشرين ثاني 2007 في ذكرى الجبل ...
Term Ebay Tradestation Systems For Sale [www.poszepszynscy.info] insurance is racked to characterize ...... aciphex aciphex altace index php (التقييم: 1) ...
www.sapsy.com/modules.php?name=News&file=article&sid=132

takie cuda som...
pełna wersja


يروي جيل الفتيان من مواليد عقد الثلاثينات (خليل الوزير، أبو علي إياد، صلاح خلف أبو الهول ومحمود عباس..)قصص الرحيل المكلومة لكل عائلة فلسطينية من موطن المدينة أو البلدة أو  القرية... فيما تتشعب الروايات حسب مكان وقوعها ووجهة تشردها وبؤسها.. إلى الأردن أو سورية أو لبنان أو إلى المخيمات في غزة ورفح وخان يونس... فيما يتلوَّن الشتات بفوارق التفاصيل المأساوية رغم اجتماعها في مأساة واحدة، على أن المحدثين من أهل البلاغة والأدب يفضلون تسميتها بتراجيديا اغريقية لنسب غير مؤكد مع جذر التاريخ الفلسطيني، أو تسميتها بمأساة كنعانية بأقلام المؤرخين، أو تسميتها في النهاية وهي الأصوب بنكبة العرب والمسلمين الكبرى في العصر الحديث. نعود إلى جيل الحكاية، جيل النكبة الواعي، فنقول مع عدم التأكيد، أنه لم يكن هناك مشارب سياسية متبلورة سوى التعاطف الابهامي مع هذا التيار العربي أو ذاك، فإضافة إلى كونه غض الإهاب طري العود.. فقد استفاق على ترحيل وحشي اصطبغ بدماء الأقربين من الآباء أو الأخوة ومع أقرباء الخؤولة والعمومة في وشائج الأسرة الواحدة. كان الآباء والأجداد على ضوء مصابيح الكاز يتحدثون عن الوعد الرسمي العربي ،فيما الشهداء من أهل الحمّية العربية والإسلامية يتساقطون لإرواء كل ذرة من فلسطين بدماء الطهر والكبرياء.. أما الجدات فظللن يتمنطقن بمفاتيح ديارهن الفلسطينية بانتظار وعد الشرف المقطوع... كان الجميع يعد على حبات السُبحات ما بقي للعودة من أيام، وكانت (عائدون) خبزنا اليومي تحت الخيمة وفي المدرسة،ثم طالت الأيام لتصبح شهوراً والشهور إلى سنوات، وانقلب اليقين إلى ريبة والريبة إلى اشتباه  والاشتباه إلى اتهام.. ومن هنا صارت فلسطين لازمة الانقلابات العسكرية وغير العسكرية إن لم تكن لازمة النظام العربي دون استثناء. لقد أصبح الانتظار إقامة والإقامة نمط حياة متواتر، فيما الهوة تزداد عمقاً بين ضعف عربي وتفوق إسرائيلي إلى درجة أن عدم التكافؤ بات قانوناً من قوانين المنطقة دون تعديل. كانت المخيمات الرثة وشيوع الفقر والمرض تنطق بالشاهد على فقدان الحس الإنساني وضياع القيم في كل المقاييس، أما ما يخفف من واقع الألم فقد كان يتجلى في ذلك التضامن الأخوي الأهلي من شعوب شقيقة في سورية والأردن ولبنان والعراق ومصر.. حتى أن المرء يذكر وقائع الهبّة الشعبية العارمة لنجدة أشقاء يفترشون الأرض ويلتحفون السماء رضيعهم قبل شيخهم دون ذنب. ثم أذنت الليالي الحالكات بعد مضي سبعة عشر عاماً (1965) من العيش داخل المهانة ووراء الأسلاك، أن يشق غلاف المشيمة الحبيس نفسه يلامس وجهه نسائم وعد الحرية أو ليمسك بيديه مفاتيح مصيره مع شعبه المبعد . وعند الحدود على واجهة الأردن أرض النهر الذي عمّد فيه المسيح عند ذاك ، هبط رجل رقيق قصير اسمه ياسر عرفات ثم ما عتم أن ألقى مع قلة من رفاق المصير ، قنابل بدائية الشكل والمضمون فوق دورية إسرائيلية روتينية ، حيث لم يكن لتلك القنابل سوى الإعلان عن موعد قرار . كانت القنابل التي في حوزة عرفات من النوع البدائي البسيط ، إذ بدلاً من الحلقات المعدنية التي تقوم بنزع الصاعق ، كان ثمة أشرطة بلاستيكية معقودة على شكل حلقات وحدث أن أحد رفاق عرفات أراد أن يشاطره رهبة المكان بمزاح عابر : - أبمثل هذه القنابل سوف نحرر فلسطين يا أبا عمار ؟! ويجيب أبو عمار وعلى وجهه مسحة من عذاب : - نعم... هذه الحلقة البلاستيكية التي لا تعجبك سوف تفجر القنبلة وانفجار القنبلة سيفجر وضع الأمة .. وإلا فإننا أمة لا تستحق الحياة . وصمت الجميع . لم يكن عرفات ابن الشعب المباشر، من المولعين بالثرثرات
الأيديولوجية المتطايرة ، فقد لمس بيديه منذ يفاعة شبابه والتحاقه بالعمل الفدائي المصري ضد الإنكليز على ضفاف القناة..  لمس بؤس الانشطارات على التنظير وفوقها خيبات أنظمة وحكام، وأن التحرير بذاته ليس أطروحات أكاديمية تنظيرية وفلسفية، بل هي منهاج عمل مشفوع ببرنامج وطني بسيط وقريب ومفهوم . لم يكن عرفات هو الرجل وكوفيته التي صارت شعاراً عالمياً لجميع شعوب العالم، بل إن عرفات كان هو المشروع الذي ظل ينطلق من المسؤولية وفوهة البندقية.. وظل كذلك إلى أن انطفأ في أوسلو، وقبل أوسلو كانت مدريد، عندها صرخ عرفات (يا وحدنا)، ولم يكن نكوص أوسلو نتيجة خور في إرادة شعب الجبارين، قدر ما هو الخور كله، عندما تجتمع الرسمية العربية في مدريد، كما سبق لها أن اجتمعت في حفر الباطن، وأن ممثل فلسطين لا حق له بحضور مدريد!.. أدرك عرفات أن صفاقة التآمر على بلاد الرافدين، إنما هي امتداد لصفاقة التآمر على فلسطين، وفي لحظة من لحظات اليأس المشبع بصور قاتمة من أيلول الأسود الى حصار بيروت وحرب طرابلس ثم الى المنافي الجديدة في الرحيل الثالث بعيداً عن فلسطين، مما دفع لمغامرة الهروب الى أمام، أي الهروب من تونس الى أوسلو.. فمن تونس الى فلسطين كانت المسافة عند الشهيد عرفات. هي ذات المسافة بين الواقع والمستحيل، وكانت أوسلو كما التقانا عرفات هي أسوأ الخيارات القسرية لقبول الرهان، وكان عرفات اللحظة ذاتها يعبر عن نفسه (أنا رجل للحرب والسلام، ففي مجال الحرب فقد أضع في مسدسي تسع رصاصات ادخرت التاسعة لنفسي لو وصل شارون إلى بيروت... وفي مجال السلام فقد حملت للعالم أجمع غصن الزيتون، وكنت أعرف أن هذا الغصن للشعوب المحبة للسلام وليس من بينها إسرائيل). إن نصف عرفات الأول، هو كثافة التضحيات الأسطورية التي قدمها شعب فلسطين من أجل استعادة هويته واعتراف العالم باسمه وحقه في أرضه، وهذا هو الفصل الأول من رواية فلسطينية دامية، وهي رواية تذكر الجميع أن عرفات كان يلخص في صلابته ولينة، وفي مبدئيته وسياساته وفي رفضه وقبوله.. قضية عليا اسمها فلسطين، فخارطة فلسطين من البحر الى النهر وفي قلبها القدس ظلت مرسومة في كوفية عرفات دون الحاجة الى ضجيج نافل... أما نصف عرفات الثاني، فلا يؤخذ من أوسلو القهرية بدفع رسمي عربي ـ خائب، بل يؤخذ من استعصائه في سجن المقاطعة (رام الله) وهو مهدد من جيش شارون بالنسف الكامل.. فيما صرخته تهز العالم ولا تلامس شغاف الضمير العربي الرسمي.. كان صراخه،وهو مهدد بالنسف، (حتى القدس حتى القدس). نداءه... الأخير قبل الرحيل.  مات عرفات وهو يتمنى الشهادة في أكناف بيت المقدس.  مات أبو الوطنية الفلسطينية، ابن القدس وبيت لحم دون إيثار أو تمييز، مات الرجل قبل ثلاث سنوات، وهو يودع مفاتيح فلسطين في أيدي شعب يتقاتل اليوم ويا للعار. مات من هول المشهد المفزع لنظام عربي يعيش الاستخذاء والضعة والارتهان.. لا بحق فلسطين بل والعراق أيضاً. قد يكون مات مسموماً، لكن موت عرفات الحقيقي لا يكمن بفعل السم، بل بفعل السموم التي ضربت روحه قبل جسده . مات أبو عمار.. ومن يومها فلسطين أرملة، مات دون راعٍ ولا رعية .. مات حامل القهر الفلسطيني في يفاعته وشبابه وكهولته وشيخوخته .. مات هكذا .. تركنا ومضى الى التاريخ.   
 

Offline Bruxa

  • ^,..,^
  • Pierdziel
  • Kombatant Wojny Rosyjsko-Japońskiej
  • *
  • Wiadomości: 38537
  • słoiki dżemu truskawkowego +65535/-65535
  • ja tu tylko sprzątam...
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2524 dnia: 12 Stycznia 2011, 14:23:03 »
A bez metafor? ;D
edit: o kurczaczek, to jest nawet we właściwą stronę pisane, szacun  <:-)

Co do linku - zakładkę sobie zrobiłam, więc nie bądź pewny dnia ani godziny  >:D  ;)
Rude and not ginger

Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak.


Stefan

  • Gość
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2525 dnia: 12 Stycznia 2011, 14:50:50 »
A bez metafor? ;D
a to mi wyskoczyło, jak wkleiłem w googlu link do forum....

Offline Bruxa

  • ^,..,^
  • Pierdziel
  • Kombatant Wojny Rosyjsko-Japońskiej
  • *
  • Wiadomości: 38537
  • słoiki dżemu truskawkowego +65535/-65535
  • ja tu tylko sprzątam...
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2526 dnia: 12 Stycznia 2011, 16:09:43 »
No ładne cacko... ;D
Rude and not ginger

Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak.


Offline Cezarian

  • Pierdziel
  • Kombatant Wojny Rosyjsko-Japońskiej
  • *
  • Wiadomości: 51954
  • słoiki dżemu truskawkowego +65535/-32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ja tu tylko bałaganię...
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2527 dnia: 12 Stycznia 2011, 19:21:52 »
A mi się nie otwiera. Może link mniejszą czcionką?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Offline Bruxa

  • ^,..,^
  • Pierdziel
  • Kombatant Wojny Rosyjsko-Japońskiej
  • *
  • Wiadomości: 38537
  • słoiki dżemu truskawkowego +65535/-65535
  • ja tu tylko sprzątam...
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2528 dnia: 12 Stycznia 2011, 20:31:03 »
A mnie się otwiera.






...cały czas się otwiera...









...o, jeszcze się otwiera....







edit: otworzyło się
Tłumacz Google połamał sobie język i głupio się tłumaczy, że:
Cytuj
Żądanej strony nie można przetłumaczyć z powodu zbyt dużego rozmiaru.
Ta, jasne.
Większa niż 10" na pewno nie była.
Rude and not ginger

Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak.


Offline Ali

  • ZOMOwiec
  • Kombatant Wojny Rosyjsko-Japońskiej
  • *****
  • Wiadomości: 4990
  • słoiki dżemu truskawkowego +46/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Im więcej wiem, tym mniej wiem...
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2529 dnia: 13 Stycznia 2011, 07:51:44 »
@Tony
Masz szczęście, The link was destroyed, (wiem, niegramatyczne, nieortograficznie, bez sensu)
i się już niczego nie dowiesz...
A co tam. Będę (jestem) świnią. Oto link:
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2011, 13:25:55 wysłana przez Bluesmanniak »
Dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i głupota ludzka, choć co do Wszechświata to nie byłbym tak całkiem pewny. Albert Einstein

Stefan

  • Gość
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2530 dnia: 13 Stycznia 2011, 07:54:18 »
A to nie znam.
(świnia) ;)
za chwilę zapomnienia mam cierpieć całe życie? (18/24 lata)?

Offline Ali

  • ZOMOwiec
  • Kombatant Wojny Rosyjsko-Japońskiej
  • *****
  • Wiadomości: 4990
  • słoiki dżemu truskawkowego +46/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Im więcej wiem, tym mniej wiem...
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2531 dnia: 13 Stycznia 2011, 08:05:47 »
A to nie znam.
(świnia) ;)
za chwilę zapomnienia mam cierpieć całe życie? (18/24 lata)?
Nie całe, tylko resztę. A to różnica ;)
Dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i głupota ludzka, choć co do Wszechświata to nie byłbym tak całkiem pewny. Albert Einstein

Offline Ali

  • ZOMOwiec
  • Kombatant Wojny Rosyjsko-Japońskiej
  • *****
  • Wiadomości: 4990
  • słoiki dżemu truskawkowego +46/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Im więcej wiem, tym mniej wiem...
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2532 dnia: 13 Stycznia 2011, 08:10:17 »
visit - العربي الاشتراكي - كلمة عدد تشرين ثاني 2007 في ذكرى الجبل ...
Term Ebay Tradestation Systems For Sale [www.poszepszynscy.info] insurance is racked to characterize ...... aciphex aciphex altace index php (التقييم: 1) ...
www.sapsy.com/modules.php?name=News&file=article&sid=132

takie cuda som...
pełna wersja


يروي جيل الفتيان من مواليد عقد الثلاثينات (خليل الوزير، أبو علي إياد، صلاح خلف أبو الهول ومحمود عباس..)قصص الرحيل المكلومة لكل عائلة فلسطينية من موطن المدينة أو البلدة أو  القرية... فيما تتشعب الروايات حسب مكان وقوعها ووجهة تشردها وبؤسها.. إلى الأردن أو سورية أو لبنان أو إلى المخيمات في غزة ورفح وخان يونس... فيما يتلوَّن الشتات بفوارق التفاصيل المأساوية رغم اجتماعها في مأساة واحدة، على أن المحدثين من أهل البلاغة والأدب يفضلون تسميتها بتراجيديا اغريقية لنسب غير مؤكد مع جذر التاريخ الفلسطيني، أو تسميتها بمأساة كنعانية بأقلام المؤرخين، أو تسميتها في النهاية وهي الأصوب بنكبة العرب والمسلمين الكبرى في العصر الحديث. نعود إلى جيل الحكاية، جيل النكبة الواعي، فنقول مع عدم التأكيد، أنه لم يكن هناك مشارب سياسية متبلورة سوى التعاطف الابهامي مع هذا التيار العربي أو ذاك، فإضافة إلى كونه غض الإهاب طري العود.. فقد استفاق على ترحيل وحشي اصطبغ بدماء الأقربين من الآباء أو الأخوة ومع أقرباء الخؤولة والعمومة في وشائج الأسرة الواحدة. كان الآباء والأجداد على ضوء مصابيح الكاز يتحدثون عن الوعد الرسمي العربي ،فيما الشهداء من أهل الحمّية العربية والإسلامية يتساقطون لإرواء كل ذرة من فلسطين بدماء الطهر والكبرياء.. أما الجدات فظللن يتمنطقن بمفاتيح ديارهن الفلسطينية بانتظار وعد الشرف المقطوع... كان الجميع يعد على حبات السُبحات ما بقي للعودة من أيام، وكانت (عائدون) خبزنا اليومي تحت الخيمة وفي المدرسة،ثم طالت الأيام لتصبح شهوراً والشهور إلى سنوات، وانقلب اليقين إلى ريبة والريبة إلى اشتباه  والاشتباه إلى اتهام.. ومن هنا صارت فلسطين لازمة الانقلابات العسكرية وغير العسكرية إن لم تكن لازمة النظام العربي دون استثناء. لقد أصبح الانتظار إقامة والإقامة نمط حياة متواتر، فيما الهوة تزداد عمقاً بين ضعف عربي وتفوق إسرائيلي إلى درجة أن عدم التكافؤ بات قانوناً من قوانين المنطقة دون تعديل. كانت المخيمات الرثة وشيوع الفقر والمرض تنطق بالشاهد على فقدان الحس الإنساني وضياع القيم في كل المقاييس، أما ما يخفف من واقع الألم فقد كان يتجلى في ذلك التضامن الأخوي الأهلي من شعوب شقيقة في سورية والأردن ولبنان والعراق ومصر.. حتى أن المرء يذكر وقائع الهبّة الشعبية العارمة لنجدة أشقاء يفترشون الأرض ويلتحفون السماء رضيعهم قبل شيخهم دون ذنب. ثم أذنت الليالي الحالكات بعد مضي سبعة عشر عاماً (1965) من العيش داخل المهانة ووراء الأسلاك، أن يشق غلاف المشيمة الحبيس نفسه يلامس وجهه نسائم وعد الحرية أو ليمسك بيديه مفاتيح مصيره مع شعبه المبعد . وعند الحدود على واجهة الأردن أرض النهر الذي عمّد فيه المسيح عند ذاك ، هبط رجل رقيق قصير اسمه ياسر عرفات ثم ما عتم أن ألقى مع قلة من رفاق المصير ، قنابل بدائية الشكل والمضمون فوق دورية إسرائيلية روتينية ، حيث لم يكن لتلك القنابل سوى الإعلان عن موعد قرار . كانت القنابل التي في حوزة عرفات من النوع البدائي البسيط ، إذ بدلاً من الحلقات المعدنية التي تقوم بنزع الصاعق ، كان ثمة أشرطة بلاستيكية معقودة على شكل حلقات وحدث أن أحد رفاق عرفات أراد أن يشاطره رهبة المكان بمزاح عابر : - أبمثل هذه القنابل سوف نحرر فلسطين يا أبا عمار ؟! ويجيب أبو عمار وعلى وجهه مسحة من عذاب : - نعم... هذه الحلقة البلاستيكية التي لا تعجبك سوف تفجر القنبلة وانفجار القنبلة سيفجر وضع الأمة .. وإلا فإننا أمة لا تستحق الحياة . وصمت الجميع . لم يكن عرفات ابن الشعب المباشر، من المولعين بالثرثرات
الأيديولوجية المتطايرة ، فقد لمس بيديه منذ يفاعة شبابه والتحاقه بالعمل الفدائي المصري ضد الإنكليز على ضفاف القناة..  لمس بؤس الانشطارات على التنظير وفوقها خيبات أنظمة وحكام، وأن التحرير بذاته ليس أطروحات أكاديمية تنظيرية وفلسفية، بل هي منهاج عمل مشفوع ببرنامج وطني بسيط وقريب ومفهوم . لم يكن عرفات هو الرجل وكوفيته التي صارت شعاراً عالمياً لجميع شعوب العالم، بل إن عرفات كان هو المشروع الذي ظل ينطلق من المسؤولية وفوهة البندقية.. وظل كذلك إلى أن انطفأ في أوسلو، وقبل أوسلو كانت مدريد، عندها صرخ عرفات (يا وحدنا)، ولم يكن نكوص أوسلو نتيجة خور في إرادة شعب الجبارين، قدر ما هو الخور كله، عندما تجتمع الرسمية العربية في مدريد، كما سبق لها أن اجتمعت في حفر الباطن، وأن ممثل فلسطين لا حق له بحضور مدريد!.. أدرك عرفات أن صفاقة التآمر على بلاد الرافدين، إنما هي امتداد لصفاقة التآمر على فلسطين، وفي لحظة من لحظات اليأس المشبع بصور قاتمة من أيلول الأسود الى حصار بيروت وحرب طرابلس ثم الى المنافي الجديدة في الرحيل الثالث بعيداً عن فلسطين، مما دفع لمغامرة الهروب الى أمام، أي الهروب من تونس الى أوسلو.. فمن تونس الى فلسطين كانت المسافة عند الشهيد عرفات. هي ذات المسافة بين الواقع والمستحيل، وكانت أوسلو كما التقانا عرفات هي أسوأ الخيارات القسرية لقبول الرهان، وكان عرفات اللحظة ذاتها يعبر عن نفسه (أنا رجل للحرب والسلام، ففي مجال الحرب فقد أضع في مسدسي تسع رصاصات ادخرت التاسعة لنفسي لو وصل شارون إلى بيروت... وفي مجال السلام فقد حملت للعالم أجمع غصن الزيتون، وكنت أعرف أن هذا الغصن للشعوب المحبة للسلام وليس من بينها إسرائيل). إن نصف عرفات الأول، هو كثافة التضحيات الأسطورية التي قدمها شعب فلسطين من أجل استعادة هويته واعتراف العالم باسمه وحقه في أرضه، وهذا هو الفصل الأول من رواية فلسطينية دامية، وهي رواية تذكر الجميع أن عرفات كان يلخص في صلابته ولينة، وفي مبدئيته وسياساته وفي رفضه وقبوله.. قضية عليا اسمها فلسطين، فخارطة فلسطين من البحر الى النهر وفي قلبها القدس ظلت مرسومة في كوفية عرفات دون الحاجة الى ضجيج نافل... أما نصف عرفات الثاني، فلا يؤخذ من أوسلو القهرية بدفع رسمي عربي ـ خائب، بل يؤخذ من استعصائه في سجن المقاطعة (رام الله) وهو مهدد من جيش شارون بالنسف الكامل.. فيما صرخته تهز العالم ولا تلامس شغاف الضمير العربي الرسمي.. كان صراخه،وهو مهدد بالنسف، (حتى القدس حتى القدس). نداءه... الأخير قبل الرحيل.  مات عرفات وهو يتمنى الشهادة في أكناف بيت المقدس.  مات أبو الوطنية الفلسطينية، ابن القدس وبيت لحم دون إيثار أو تمييز، مات الرجل قبل ثلاث سنوات، وهو يودع مفاتيح فلسطين في أيدي شعب يتقاتل اليوم ويا للعار. مات من هول المشهد المفزع لنظام عربي يعيش الاستخذاء والضعة والارتهان.. لا بحق فلسطين بل والعراق أيضاً. قد يكون مات مسموماً، لكن موت عرفات الحقيقي لا يكمن بفعل السم، بل بفعل السموم التي ضربت روحه قبل جسده . مات أبو عمار.. ومن يومها فلسطين أرملة، مات دون راعٍ ولا رعية .. مات حامل القهر الفلسطيني في يفاعته وشبابه وكهولته وشيخوخته .. مات هكذا .. تركنا ومضى الى التاريخ.   
 

Tłumaczenie dwóch pierwszych wersów powyższego tekstu*:
"Jill mówi chłopców urodzonych w latach trzydziestych (Khalil al-Wazir, Abu Ali Iyad, Salah Khalaf, Sfinksa i Mahmoud Abbas ..) historie urlopu w żałobie rodzina każdego palestyńskiego domu z miasta lub gminy lub innej miejscowości ... Historie różnią się w zależności od miejsca ich wystąpienia i do widzenia wysiedlenia i cierpienia .. Do Jordanii i Syrii lub Libanu lub do obozów w Gazie i Khan Yunis Rafah ... Recytując szczegóły tragicznego marże diaspora pomimo tragedii i który nowoczesnych ludzi retoryki i literatury wolą nazywać to Petragidea stosunki grecko jest niepewna z korzeniem palestyńskich historii, tragedii Kanaanu nazwie pióra historyków, lub nazywają to w końcu (...)".

* Jak Stefan może tłumaczyć z flamandzkiego na serbsko-chorwacki to ja też mogę!
Dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i głupota ludzka, choć co do Wszechświata to nie byłbym tak całkiem pewny. Albert Einstein

Stefan

  • Gość
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2533 dnia: 13 Stycznia 2011, 08:59:18 »
skoro muszę, to przetłumaczę całość:  ;D
zaznaczyłem najważniejsze (kluczowe) fragmenty
Jill mówi chłopców urodzonych w latach trzydziestych (Khalil al-Wazir, Abu Ali Iyad, Salah Khalaf, Sfinksa i Mahmoud Abbas ..) historie urlopu w żałobie rodzina każdego palestyńskiego domu z miasta lub gminy lub innej miejscowości ... Historie różnią się w zależności od miejsca ich wystąpienia i do widzenia wysiedlenia i cierpienia .. Do Jordanii i Syrii lub Libanu lub do obozów w Gazie i Khan Yunis Rafah ... Z kolorowe marginesy diaspory tragicznych informacji, ale jego w tragedii i który nowoczesnych ludzi retoryki i literatury wolą nazywać to Petragidea stosunki grecko jest pewne, z głównym palestyńskim historii, lub zadzwoń do tragedii pióra Kanaanu historyków, lub zmienić ich nazwy w końcu to bardziej katastrofa poczucie Arabów i muzułmanów razy Wielkiej Dyskusja. Powrót do historii pokolenia, pokolenia Nakba świadomy, to mówimy, bez potwierdzenia, że nie było żadnej politycznej spacery amorficznego pollicis tylko współczucie tego trendu lub arabskim, oprócz niewidomych rodzącego się terroryzmu .. Obudził się na zabezpieczeniu i kształtował krew dzikich krewnych ojców, braci, krewnych i kuzynów Kwolp w obligacje tej samej rodziny. Rodzice i dziadkowie w świetle lamp naftowych mówimy o obietnicy Emiraty urzędnika, z męczenników narodu arabskiego i islamskiego diety objętych spełniać każdy centymetr Palestyny z krwi czystości i duma .. Babcie Fezlln klucze Eetmntguen do swoich domów czeka na palestyńskich obiecał honor ryczałtu ... Wszyscy byli już na kulki BEADS, co zostało z powrotem dni, a był (wraca) chleba naszego powszedniego pod namiotem, w szkole, a następnie długie dni, aby stać miesięcy, miesięcy w roku, a podejrzenia zwrócił się do pewności i podejrzenia podejrzenie, podejrzenie, aby oskarżyć .. Stąd, Palestyna stała się wymagane przewrotów wojskowych i wojskowych, które nie były niezbędne Emiraty system, bez wyjątku. Ma stać się stylem życia i utrzymania czekać na częste, natomiast pogłębianie przepaści między biednymi i wyższości Arab Israeli do tego stopnia, że nierówność jest prawem regionu bez modyfikacji. Obozy były poszarpane i występowania ubóstwa i chorób do wymówienia świadkiem utraty poczucia wartości humanitarnych i strat we wszystkich testach wydajności, ale to, co łagodzi ból rzeczywistości znalazło odzwierciedlenie w braterskiej solidarności narodów cywilnej siostra w Syrii, Jordanii, Libanu, Iraku i Egiptu .. Nawet, że jeden mały prezent Postępowanie masy popularność do pomocy ziemi braci i lokatorów mieszkających pod gołym niebem przed Rdiahm Cikhm bez winy. Następnie upoważniony nocy Alhalkat po siedemnastu latach (1965) żyć w upokorzeniu i za drutami, aby znaleźć jego pokrywę łożyska, złapał się i dotykając jego bryza twarz obietnicą wolności lub złapać klucze z rąk jego los z jego ludzi wygnano. A na granicy z przodu Jordan, do ziemi rzeki, że chrzest Chrystusa, a następnie spadł Thin Man krótką nazwę Jaser Arafat i pochmurny, że się z kilkoma towarzyszami określenia, bomby domowej roboty, kształtu i treści w izraelskiej rutynowego patrolu, w którym nie było dla tych bomb, ale termin uchwały. Bomby były w posiadaniu rodzaju Arafata prymitywnych proste, ponieważ zamiast pierścieni, że rozbrojenie detonator, nie było taśmy, z tworzyw sztucznych przypięte formie warsztatów i akurat kolega Arafat chciał podzielić się swoim wrażeniem miejsca żartobliwie fragment: - Obmthel te bomby doprowadzi do uwolnienia Palestyny, O Abu Ammar! Odpowiedź Abu Ammar, a jego twarz odcieniem doom: - Tak ... Ten odcinek nie lubisz plastikowe wybuchu bomby i wybuch bomby będzie wysadzić rozwoju narodu .. W przeciwnym razie jesteśmy narodem, nie zasługuje na żywo. I cisza wszystkich. Arafat nie bezpośrednio ludziom, że jestem z pedofilami Baltrthurat
Ideowe lotnych, poruszył rękami od młodości i egipskich komandosów postadolescence łączenia przeciwko Brytyjczykom na brzegach kanału .. Dotykanie się nad nędzą teorii Alanctarat i rozczarowania z powyższych systemów, regulatorów, a jedynie, że liberalizacja nie jest prac naukowych Lapar i filozoficznych, ale platformy działania towarzyszy krajowego programu jest prosta i zbliżona do tej koncepcji. Arafat nie Kovih jest człowiek, który stał się światowym symbolem wszystkich narodów świata, ale, że Arafat był projekt, który jest pod nadzorem i wywodzi się z lufy karabinu .. I pozostało wygasa w Oslo, przed Oslo było Madrycie, a następnie krzyknął Arafat (O sam), nie była wpadka z Oslo w wyniku w woli narodu odwagi Creek, na ile to, co jest potoku całości, o ile spełnia Emiraty urzędowych w Madrycie, jak już spełnione w podwykonawca wiercenia, oraz przedstawiciel Palestyny nie ma prawa do udziału w .. Madrid! Arafat sobie sprawę, że bezczelny spisek do Mezopotamii, ale to rozszerzenie bezczelny spisek przeciwko Palestynie, w chwili rozpaczy, nasycone obrazy ponure z Black września do oblężenia Bejrutu i wojny w Trypolisie, a następnie na wygnanie zostawiając trzecie z Palestyny, którzy wpłacają na przygodę ucieczki do przodu nowe , każde wypłynięcie z Tunezji do Oslo .. Tunezja, to jest do Palestyny, gdy odległość Martyr Arafat. Czy taka sama jak odległość między rzeczywistością a niemożliwe, a Oslo Altqana Arafat jest najgorszy wybór zmuszeni do przyjęcia zakładu, a Arafat został tym samym momencie mówi sama za siebie (jestem człowiekiem wojny i pokoju, w zakresie wojnie, w mojej broni dziewięć razy uratował dziewiąty do siebie, jeśli Sharon przybył do Bejrutu. .. W przestrzeni pokoju przyniosły na świecie gałązką oliwną, i wiedziałem, że ten oddział miłujących pokój ludzi, nie w tym Izrael). Połowa Arafata po pierwsze, jest gęstością ofiary legendarny świadczone przez osoby z Palestyny do przywrócenia tożsamości i uznanie na całym świecie w jego imieniu i prawo do ziemi, i to jest pierwszy rozdział powieści palestyńskich krwawe, powieść przypomina wszystkim, że Arafat został podsumowany w twardości i miękkie, a Mbdiith i jego polityki, a jego odmowa i akceptacji .. przypadku Absolwent Palestyna, Palestyna Fajartp od morza do rzeki, w samym sercu Jerozolimy został namalowany w kefija Arafata bez potrzeby hałasu trzeba ... Arafat II połowie, nie pochodzą z przymusu Oslo do złożenia oficjalnej Arabski rozczarowany, ale pochodzi z Astasaih w więzieniu hrabstwa (Ramallah), która jest zagrożona przez wojska Sharon Balnsf pełny .. Z jego krzyk wstrząsnąć światem nie dotyka sumienia żył urzędowych Arab .. Krzyczał, i jest zagrożona Balnsf (Do Jerozolimy). Zadzwoń ... W ostatnim przed wyjazdem. Arafat zmarł chce świadectwa w okolicach Jerozolimy. Matt Abu palestyńskich, syn Jerozolimie i Betlejem, bez preferencji lub dyskryminacji, mężczyzna zmarł trzy lata temu, które złożyło klucze w ręce ludu Palestyny walczą dziś i co za wstyd. Matt Hall, scena system alarmowy i arabski żyć sobotę defetyzm i zależności .. To nie jest w Palestynie i Iraku, ale również. Może być zatrute, ale po śmierci Arafata nie jest prawdziwe, ponieważ trucizna, lecz przez toksyny, które nawiedziło jego duszy, zanim jego ciało. Abu Ammar zmarł .. I od tego dnia wdowa Palestyny, zmarł bez pasterza i stada .. Matt Holder ucisku Ivaath Autonomii Palestyńskiej, młodości i starości i Kholth .. Matt itd. .. Wyszliśmy i udał się do daty.   

« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2011, 09:13:56 wysłana przez Stefan »

Offline Bluesmanniak

  • ZOMOwiec
  • Kombatant Wojny Rosyjsko-Japońskiej
  • *****
  • Wiadomości: 26312
  • słoiki dżemu truskawkowego +65535/-4
Odp: Opowieść z życia wzięta (czyli z internetu)
« Odpowiedź #2534 dnia: 13 Stycznia 2011, 13:26:33 »
@Tony
Masz szczęście, The link was destroyed, (wiem, niegramatyczne, nieortograficznie, bez sensu)
i się już niczego nie dowiesz...
A co tam. Będę (jestem) świnią. Oto link:
Ale ja to już dawno (wczoraj) wygooglałem ;)